Κυριακή 14 Ιανουαρίου 2018

Siemens στα 16mm


Η γνωστή μας Siemens ιδρύθηκε το 1847 με την επωνυμία Siemens &Halske, ως τηλεγραφική εταιρία από τον Werner von Siemens στο Μόναχο. Η δική της πατέντα που βασιζόταν στον τηλέγραφο, δεν δούλευε με τον κώδικα Μορς, αλλά με μια βελόνα που καταδείκνυε την ακολουθία των γραμμάτων του μεταδιδόμενου σήματος.

Με την πάροδο των χρόνων δραστηριοποιήθηκε και σε άλλους τομείς, ενώ κατά τις δεκαετίες του 20 και 30 εισήλθε στην παραγωγή ραδιοφώνων, τηλεοράσεων και μικροσκοπίων.


Ειδικά κατά την δεκαετία του 30 (και μόνο), παρήγαγε μία σειρά από κινηματογραφικές μηχανές κυρίως 16mm, πράγμα που δεν συνέχισε αργότερα, σε αντίθεση με την κατασκευή μηχανών προβολής η οποία και διήρκεσε έως την δεκαετία του 60.

Το 1932 εμφανίζεται η πρώτη της μηχανή λήψης 16mm, το μοντέλο Α. Μαζί, ή αμέσως μετά ακολούθησε το μοντέλο Β όπως μαρτυρά αυτό το φυλλάδιο, ενώ θα συνεχίσει η παραγωγή με τα μοντέλα C, E, και F  έως το τέλος της δεκαετίας.


Στις επόμενες φωτογραφίες μπορούμε να δούμε την αγαπημένη του Hitler, Eva Braun, με τα μοντέλα C και (το πιθανότερο) F αντίστοιχα. 



Και με μπικίνι στα χιόνια


Δεν την έχω δει να κρατά καμιά τσάντα όπως τα άλλα κορίτσα, ή camera ή σκύλο είχε.Άλλωστε η Eva σε ηλικία 17 χρονών άρχισε να εργάζεται ως βοηθός στο πλευρό ενός επίσημου φωτογράφου του ναζιστικού κόμματος, και έτσι προφανώς γνωρίστηκε αρχικά με τον Hitler.


Όλα τα μοντέλα που αναφέρθηκαν φόρτωναν μια κασέτα που περιείχε φιλμ μήκους 16m ή 50 ποδιών πράγμα που μεταφράζεται (με 40 καρέ ανά πόδι) σε διάρκεια περί τα 2 λεπτά ανά κασέτα στην στάνταρ ταχύτητα των 16 καρέ ανά λεπτό.



Το εξωτερικό σασί είναι από πρεσσαριστό χάλυβα με επένδυση δερματίνης. Ο μηχανισμός εσωτερικά, είναι λίγο πολύ ο κλασικός για μηχανές της εποχής αλλά και μεταγενέστερες. Δύο πλάκες παράλληλα, που μεταξύ τους βρίσκεται η καμπάνα με το ελατήριο, τα γρανάζια μετάδοσης, ο μηχανισμός ρύθμισης στροφών (ίδιος ως αρχή λειτουργίας με τους μηχανισμούς στροφών των γραμμόφωνων) καθώς και ο μηχανισμός μέτρησης της ταινίας που χρησιμοποιήθηκε και τέλος το κλείστρο, που σε αυτή δεν είναι ένας δίσκος όπως συνήθως αλλά ένα έλασμα με ένα κενό που παλινδρομεί εμπρός από το φιλμ. 

Έχει και λειτουργία καρέ-καρέ μήπως κάνει κάνεις και κανένα animation. Στο βίντεο που ακολουθεί μπορείτε να τα δείτε όλα αυτά με αρκετή λεπτομέρεια.



Τα πιο εξελιγμένα μοντέλα εκτός από περισσότερες ρυθμίσεις στροφών, είχαν ή την δυνατότητα εναλλαγής φακών, ή/και ένα εξελιγμένο σκόπευτρο για την διόρθωση του φαινομένου της παράλλαξης. Αυτό συμβαίνει όταν η εικόνα που σκοπεύουμε δεν είναι ακριβώς η ίδια με αυτή που καταγράφεται τελικά, γιατί δεν βλέπουμε  απευθείας μέσω του φακού (TTLThrough The Lens), αλλά λίγο πιο επάνω και διαγώνια, πράγμα που γίνεται περισσότερο αισθητό στην τελική καταγραφή όσο η απόσταση λήψης είναι μικρότερη.

Γενική λεπτομέρεια: To patern με τους ομόκεντρους κύκλους στους μοχλούς το συναντάμε συχνά σε μηχανές εποχής. Θα ήταν η ArtDeco πινελιά φαίνεται.


Η δική μου μηχανή είναι το μοντέλο Β (115x70x125mm 1.550kg). Αν και αρχικά προοριζόταν για την Γερμανική αγορά πράγμα που μαρτυρά η πλάκα γύρω από τον φακό, εγώ την παρέλαβα από την Αγγλία. Η κατάσταση της ήταν πραγματικά άψογη. Συνοδευόταν από την απλή δερμάτινη θήκη της αλλά όχι και από κάποια κασέτα ή manual.  (ένας καλός αμερικάνος όμως αργότερα, μέσω επαφής από ένα φόρουμ, μου έστειλε δωρεάν δύο κασέτες!)


Αν και την άνοιξα για να την καθαρίσω και να την λαδώσω, στην πραγματικότητα δεν το χρειαζόταν και ο μηχανισμός της απλά γυάλιζε. Μπορώ να πω, πως περισσότερο κακό της έκανα κατά τον εξωτερικό καθαρισμό μια και χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή κυρίως στα υλικά καθαρισμού που δεν πρέπει να έχουν διαλυτικά.

Η τύχη του πρωτάρη στο eBay με βοήθησε πάρα πολύ, μια και ήταν το πρώτο ή δεύτερο πράγμα που αγόρασα ποτέ από εκεί στην εξευτελιστική τιμή των 5 ή 7 λυρών!


Διάφοροι κατά καιρούς στο ίδιο κατάστημα, ζητούν 300 ή και 500 ευρώ ή δολάρια αλλά νομίζω πως με λίγη τύχη και υπομονή κάποιος μπορεί να την βρει και με αρκετά λιγότερα. Σε αντίθεση με την αγορά των παλαιών φωτογραφικών μηχανών, αυτή των κινηματογραφικών είναι πολύ πιο περιορισμένη, και για αυτό μπορεί να πετύχετε καλύτερες τιμές. Επίσης πολλές φορές υπάρχει και η άγνοια των μη εξειδικευμένων πωλητών που μπορεί να είναι με το μέρος σας. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου